Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.hdzva.edu.ua/handle/repoHDZVA/188
Title: Активизация познавательной деятельности студентов в учебном процессе
Other Titles: Активізація пізнавальної діяльності студентів у навчальному процесі
Activation of cognitive action оf students in the learning process
Authors: Горбатенко, Валентина Павлівна
Горбатенко, Валентина Павловна
Gorbatenko, Valentina Pavlovna
Бондаренко, Олена Євгеніївна
Бондаренко, Елена Евгеньевна
Bondarenko, Elena Evgenievna
Мірошнікова, Ольга Сергіївна
Мирошникова, Ольга Сергеевна
Miroshnikova, Olga Sergeevna
Фесенко, Ірина Анатоліівна
Фесенко, Ирина Анатольевна
Fesenko, Irina Anatolievna
Keywords: анатомия домашних животных
методология
мотивация
учебный процесс
самостоятельная работа
анатомія свійських тварин
методологія
мотивація
навчальний процес
самостійна робота
anatomy of domestic animals
methodology
motivation
educational process
independent work
Issue Date: 2017
Publisher: Житомирський національний агроекологічний університет
Citation: Активизация познавательной деятельности студентов в учебном процессе / В.П. Горбатенко, Е.Е. Бондаренко, О.С. Мирошникова, И.А. Фесенко // Вісник Житомирський НАУ. — 2017. — C. 41-45.
Abstract: В статье описан методологический подход преподавателей Харьковской государственной зооветеринарной академии к формированию самостоятельной учебно-исследовательской активности у студентов при изучении дисциплины «Анатомия домашних животных». Представленные методы и организационные формы учебной работы призваны мотивировать студентов к познавательной деятельности благодаря выполнению творческих индивидуальных учебно-исследовательских заданий. Результативное выполнение задания способствует приобретению профессиональных умений и навыков в дальнейшей практической деятельности студента, так как именно анатомия устанавливает базовые межпредметные связи с основными специальными дисциплинами.
Description: У статті описаний методологічний підхід викладачів Харківської державної зооветеринарної академії до формування самостійної навчальної активності студентів при вивченні дисципліни «Анатомія свійських тварин». Представлені методи і організаційні форми навчальної роботи покликані мотивувати студентів до пізнавальної діяльності завдяки виконанню творчих індивідуальних навчально-дослідних завдань. Результативне виконання завдання сприяє набуттю професійних умінь і навичок у подальшій практичній діяльності студента, тому що саме анатомія встановлює базові міжпредметні зв'язки з основними спеціальними дисциплінами. The article describes the methodological approach of the teachers of the Kharkov state zooveterinary Academy to the formation of independent learning activity of students at studying the discipline "Anatomy of the domestic animals". These methods and organizational forms of learning work are designed to motivate students to cognitive activity due to the creative implementation of individual educational-research tasks. Effective performance of these tasks contributes to the acquisition of professional skills in further practical activities of students, whereas the anatomy determines a basic interdisciplinary connections with the main special disciplines.
URI: http://repository.hdzva.edu.ua/handle/repoHDZVA/188
Appears in Collections:Фахові видання України

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Gorbatenko_educational_process_2017.pdf178.09 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.