Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.hdzva.edu.ua/handle/repoHDZVA/290
Title: Методи оптимізації засвоєння великих обʼємів інформації в курсі «Ветеринарна вірусологія»
Other Titles: Методы оптимизации усвоения больших объемов информации в курсе «Ветеринарная вирусология»
Methods of optimization of mastering of large volumes of information in a course «Veterinary virusology»
Authors: Гарагуля, Галина Ігорівна
Гарагуля, Галина Игоревна
Garagulya, Galina Igorivna
Матковська, Світлана Григорівна
Матковская, Светлана Григорьевна
Matkovskaya, Svitlana Grigorjevna
Keywords: ветеринарна вірусологія
інтенсивні методи викладання
ветеринарная вирусология
интенсивные методы преподавания
veterinary virology
intensive methods of teaching
Issue Date: 2017
Publisher: Харківська державна зооветеринарна академія
Citation: Гарагуля Г. І. Методи оптимізації засвоєння великих обʼємів інформації в курсі «ветеринарна вірусологія» / Г. І. Гарагуля, С. Г. Матковська // Проблеми зооінженерії та ветеринарної медицини : збірник наук. праць Харківської державної зооветеринарної академії. – Харків, 2017. – Вип. 34, ч. 2. - С. 238-242.
Abstract: Стаття присвячена інноваційним методам викладання ветеринарної вірусології, які використовуються на кафедрі мікробіології, вірусології та імунології. В зв’язку із збільшенням об’єму інформації для самостійного вивчення і скорочення курсу лекцій та лабораторно-практичних занять постала необхідність в інтенсифікації вивчення ветеринарної вірусології. Один з методів інтенсифікації навчання в педагогіці названо методом «остовів» (каркасів). Це система згортання (компресії) інформації у вигляді таблиць, схем або презентацій. Викладачі розробляють їх для аудиторних занять (лекцій та практичних занять). Студенти використовують метод «остовів» при засвоєнні тем самостійних занять. Такий метод дозволяє істотно інтенсифікувати процес навчання, підвищує швидкість і якість засвоєння інформації.
Description: Статья посвящена инновационным методам преподавания ветеринарной вирусологии, которые используют на кафедре микробиологии, вирусологии и иммунологии ХГЗВА. В связи с увеличением объема информации для самостоятельного изучения и сокращения курса лекций и лабораторно-практических занятий возникла необходимость интенсификации изучения ветеринарной вирусологии. Один из методов интенсификации в педагогике назван методом «остовов» (каркасов). Это система свертывания (компрессии) информации в виде таблиц, схем, презентаций. Преподаватели разрабатывают их для аудиторных занятий (лекций и практических занятий). Студенты используют метод «остовов» при усвоении тем самостоятельных занятий. Это позволяет существенно интенсифицировать процесс обучения, повышает скорость и качество усвоения информации.The article is sanctified to the innovative methods teaching of veterinary virology that used on the department of microbiology, Virusology and immunology in Kharkov department zooveterinary academy. In connecting with the increase of volume of information for an independent study and reduction of course of lectures and laboratory-practical employments there was a necessity of intensification of study of veterinary virology. One of methods of intensification in pedagogics is adopted by the method of “frames” (frameworks). It is the system of turn off (compressions) of information as table, charts, and presentations. Teachers develop them for audience employments (lectures and laboratory-practical employments). Students use the method of “frames” for mastering those independent employments. It allows substantially to intensify the process of educating, promotes speed and quality of mastering of information.
URI: http://repository.hdzva.edu.ua/handle/repoHDZVA/290
Appears in Collections:Фахові видання України

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Garagulya_Metody_optymizatsiyi_2017.pdf455.14 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.